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Kreative Sportler Heinzer, Ragettli und Co. – Improvisation ist gefragt

Schwierige Zeiten erfordern ungewöhnliche Massnahmen. In den sozialen Medien zeigen sich die Sportler von ihrer kreativen Seite.

Andri Ragettli hat im Instagram Live mit SRF Sport erklärt, wie er mit der erschwerten Trainingssituation umgeht: «Ich gehe Joggen, und Rumpftraining kann man machen. Ins Gym gehe ich natürlich nicht mehr. Wenn ich keinen Sport mache, fühle ich mich am Abend schlecht.»

Auf Instagram veröffentlichte der Ski-Freestyler danach ein Video, wie er in den Caumasee springt – als «Cool Down», wie er schreibt.

Video
Ragettli springt in den Caumasee
Aus Sport-Clip vom 19.03.2020.
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Training einmal anders

Die Sportler sind derzeit in Bezug auf ihr Training auf ihre Kreativität angewiesen. Auf Social Media zeigen sie, wie sie ihr Training angepasst haben – und beweisen dabei ihr Improvisationskönnen.

Der Schweizer Fechter Max Heinzer beispielsweise setzt das «Social Distancing» bei seinem Training zuhause konsequent um.

Auch internationale Sportstars veröffentlichen auf Social Media ihre neuen Trainingsmethoden – darunter Fussballer Ivan Rakitic, die NHL-Cracks P. K. Subban und Ryan Rust oder Skifahrerin Mikaela Shiffrin.

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With so many people in self-isolation right now, I’ve seen a lot of really cool workout ideas circulating online and on social media, and I thought I’d share the workout I did yesterday! Explanation below with substitution ideas (below, in comments) if you don’t have any equipment. Of course, every time you see a workout vid out there, use your best judgment on your own comfort level and ability. The most important thing is that everyone stays safe. There’s no need to get hurt at home doing any of these workouts, especially when hospital care and resources are so limited. With that said, enjoy! Set 1: -Bike intervals: 30 sec. hard, 20 sec. rest x 5-10 -90º/90º hip openers with activation x 4-5 per side -Plank row x 8 per side (try to keep everything solid, no twisting your hips or shifting weight) -Dead bug SLOW x 5 per side (count to 3 each rep, with or without weight) -Straight into full sit-ups SLOW x 10 (my strength coach would say “savor it!”, lower back to the ground slowly and with control, with or without weight) -Pull-ups x as many as you can do. (if you aren’t able to do one, you can use a chair to start at the top and then do slow-eccentric let-downs- try to count to 5 or 10 seconds as you let down.) -Repeat ALL 2-3 times Set 2: -Sideways monster-band walks with scapula-stabilization x15 steps each direction -Single-leg glute burners x 15 per side (with or without band, stand on one leg with slight knee flexion and extend the other diagonally backwards. Keep your lower back solid, the motion comes from your glutes/hips, not your back! Use a wall or pole etc. to assist with balance) -Body-weight overhead squats x 15 (with or without band) -Single-leg stair jumpers x 6 per side (drop down onto one leg fast, and then explode up from that same leg onto the step) -Double-leg continues stair hops x 10 (jump up and down on the stair continuously.) Optional bonus: -Handstand push-ups x 6 -Handstand walk-outs x 4 -Repeat ALL 2-3 times (substitution detail in comments) @oakley @adidas #HereToCreate #createdwithadidas, Link öffnet in einem neuen Fenster

Ein Beitrag geteilt von Mikaela Shiffrin , Link öffnet in einem neuen Fenster (@mikaelashiffrin) am

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